Tarvitsetko apua?
Soita meille: 010 3400 220.

Usein kysytyt kysymykset 

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta täältä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme

Minkä kokoinen sähköpyörä on minulle sopiva? 

Asiantuntijamme auttavat mielellään valitsemaan sinulle sopivan runkokoon pyörämallista myymälöissämme tai puhelimitse. Verkkokaupassamme on tuotesivulla tarjolla myös runkokokotaulukko, josta näet sinulle sopivimmat koot. Kun tilaat pyörän verkkokaupastamme, halutessasi otamme ennen lähettämistä vielä yhteyttä ja varmistamme, että pyörä on sinulle oikean kokoinen. 

Onnistuuko pyörän ostaminen laskulla tai osamaksulla? 

Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden ostaa tuotteita verkkokaupassamme ja myymälöissämme osamaksulla tai laskulla. Lue lisää maksutavoista

Kauanko verkkokauppatilauksen toimituksessa menee? 

Verkkokaupastamme tilatut varastotuotteet toimitetaan mahdollisimman pian, yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika on tavallisesti 1-3 arkipäivää. Pyörätilauksissa toimitusaika riippuu luovutushuoltojonon pituudesta. Toimitusaika on tavallisesti 1-5 arkipäivää. Kiireisimpinä sesonkiaikoina luovutushuoltojono on n. 5-10 arkipäivää. Toimitamme kaikki pyörät tilausjärjestyksessä.  

Kauanko verkkokauppatilauksen toimituksessa menee? 

Verkkokaupastamme tilatut varastotuotteet toimitetaan mahdollisimman pian, yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika on tavallisesti 1-3 arkipäivää. Pyörätilauksissa toimitusaika riippuu luovutushuoltojonon pituudesta. Toimitusaika on tavallisesti 1-5 arkipäivää. Kesän kiireaikoina luovutushuoltojono on n. 5-10 arkipäivää. Toimitamme kaikki pyörät tilausjärjestyksessä.  

Näenkö jostain tuotteiden varastotilanteen? 

Jokaiselle tuotteelle on merkattu varastotieto, jonka löydät tuotteen tuotesivulta. Jos tuotetta on heti tilattavissa, varastotieto on merkattu vihreällä “Varastossa” tekstillä hintatiedon viereen.  

Millainen takuu tuotteilla on? 

Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Takuuehdot ovat tuotteen valmistajan antamat. Takuu kattaa materiaalivirheet ja valmistusvirheet.  

Mitä sähköpyörälleni tehdään ensihuollossa? 

Sähköpyörän ensihuolto sisältää: 

  • Kiekkojen rihtaus 
  • Napojen välyksien tarkistus & säätö 
  • Jarrujen säätö 
  • Vaihteiden säätö 
  • Eturattaiden ja takapakan kiristys 
  • Tarkistus: kammet, keskiö, polkimet, vaihtajat, ketjun voitelu 
  • Ohjainlaakerin välyksen tarkistus ja säätö 
  • Jousituskomponenttien toiminnan tarkistus 
  • Lisävarusteiden kiinnitysten tarkastus 
  • Renkaiden tarkistus 
  • Sähköosien tarkistus ja testaus 
  • Ohjelmistopäivitys 
  • Koeajo 

Huolloillamme on 100 % tyytyväisyystakuu. 

Voinko tuoda pyörän huoltoon aikaa varaamatta? 

Teemme huoltoja ainoastaan ajanvarauksella. Voit varata ajan suoraan verkkosivuiltamme, myymälästä, soittamalla tai laittamalla meille sähköpostia

Kuinka usein pyörä kannattaa huoltaa? 

Uudelle sähköpyörälle suosittelemme ensihuoltoa ensimmäisen 300 – 500 kilometrin jälkeen. Kausihuollot tämän jälkeen 2000 kilometrin tai vuoden välein, kumpi sattuu ensin tulemaan vastaan.   

Kuinka pitkän matkan sähköpyörällä voi ajaa yhdellä latauksella? 

Sähköpyörän akun kesto riippuu monesta asiasta: maasto, pyörän ja kuskin paino, renkaiden kuviointi, pyöräilytyyli. Yleisimmin yhdellä latauksella voi ajaa 30-90 km lenkin. Bosch eBike Systems verkkosivuilla on erittäin hyvin asiaa havainnollistava eBike range assistant laskuri. 

Tuleeko ostamani maastopyörän mukana polkimet?

Maastopyörien mukana ei yleensä toimiteta polkimia. Suosittelemme hankkimaan maastosähköpyörään oston yhteydessä aina kunnolliset käyttötarkoitukseen sopivat lukko- tai avopolkimet. Katso poljinvalikoimamme täältä.

Minkälaisessa pakkauksessa sähköpyörä toimitetaan?  

Pyörät toimitetaan isossa laatikossa 99% valmiiksi kasattuina ja varusteltuina. Tukevassa laatikossa pyörä pysyy turvassa koko kuljetuksen ajan. Pyörästä on normaalisti ohjaustanko käännetty vinoon ja polkimet irti kuljetuksen aikana. Loppukasausohjeet toimitetaan pyörän mukana.

Miten sähköpyörää kannattaa säilyttää talvella?  

Pyörää voi hyvin säilyttää esimerkiksi kylmässä autotallissa talven yli. Akku on kuitenkin hyvä irroittaa ja ottaa säilöön lämpimään tilaan.  

Mistä saan työsähköpyörän ostokuitin? 

Työsuhdepyörän ostokuitin voit pyytää operaattorilta, joka on toimittanut sinulle työsuhdenpyörän.  

Voinko huollattaa Ebike Brothersilta ostettua sähköpyörää muualla kuin Ebike Brothersilla? 

Sinun ei ole pakko huollattaa ostamaasi pyörää meillä. Suosittelemme kuitenkin, että huollatat sähköpyöräsi asiantuntevassa merkkihuollossa, joilla on kyseisen merkin huoltamisesta kokemusta. 

Onko sähköpyörää pakko huoltaa?

Sähköpyörän hintaan sisältyvä takuu ei itsessään vaadi, että huoltoja tulee tehdä. On kuitenkin hyvä huomioida, että jos joku komponentti hajoaa, koska sitä ei ole huollettu, takuu ei välttämättä katakaan korjaamista. 

Huoltaminen takaa myös turvalliset kilometrit ja pidentää sähköpyöräsi käyttöikää huomattavasti. 

Voiko Ebike Brothersilta ostaa tavallisen polkupyörän?

Xxx

To Top